Köpvillkor

Leveranstid

2-5 arbetsdagar. Avvikelser kan förekomma, t ex kan material vara tillfälligt slut. Om din beställning blir försenad kontaktar vi dig via mail..

Villkor inom Sverige

Enhetsfrakt tillkommer med 49:- / beställning  Du kan beställa flera produkter, fraktkostnaden blir totalt endast 49:- / beställning. Din beställning levereras som brev av posten. Eftersom det skickas som brev går det inte att spåra.

Betalning:

Du kan betala på följande sätt:

- Faktura. Tillsammans med din beställning skickas en faktura (en pdf-faktura via e-post samt en fysisk faktura tillsammans med din beställning). Fakturadatum är samma dag som varan skickas och du har 14 dagar på dig att betala. En fakturaavgift på 29:- tillkommer. Du måste vid beställning uppge ditt personnummer med 10 siffror. Vi gör en kreditupplysning på ditt personnummer innan skorna  skickas vilket tar någon dag extra (för snabbare leverans, betala istället med Paypal). Du får inte ha några obetalda krav hos Kronofogdemyndigheten. Du måste vara mantalsskriven på adressen du uppger som leveransadress. Om betalning ej har inkommit 7 dagar efter förfallodatum skickas en påminnelsefaktura med en påminnelseavgift om 80:- exkl moms. Totalt skickas 2 påminnelsefakturor (totalt 2 påminnelseavgifter a' 80:- exkl moms). Om betalning ej har inkommit efter 2 påminnelsefakturor skickas ärendet vidare till Kronofogdemyndigheten för indrivning.

- Swish. (Avgift 0:-) Godkänn och skicka din order i kundvagnen. Inom ett par minuter får du ett e-post om hur du genomför betalningen via Swish (om betalning inte har inkommit inom 24 timmar makuleras din beställning automatiskt).

 Produktinformation:

Produkter tillverkade i äkta läder kan färga av sig, främst på ljusa material. 

Qualis AB reserverar sig för eventuella tryckfel på denna webbsida, samt slutförsäljning av produkter. 

Vi kan inte garantera att bilderna återger produkternas exakta utseende. En viss färgskillnad kan förekomma beroende på vilken sorts bildskärm och upplösning du har.

Personuppgifter:

Vi följer alltid personuppgiftslagen (PUL). Personuppgifter som lämnas vid registrering behandlas konfidentiellt och används endast för att kunna skicka order till rätt adress. Inga uppgifter lämnas ut till tredje part utan att kund samtycker.

Beställning:

För att kunna beställa varor på www.dojjan.nu måste du ha fyllt 18 år.

Beställda men ej uthämtade leveranser:

- Debiteras med 150:- för att täcka våra kostnader för administration, frakt och returfrakt.

Falska beställningar:

Alla falska beställningar kommer att polisanmälas. Har du gjort en beställning så är det ett bindande avtal, oavsett om du har betalat eller inte. Ångrar du ditt köp, vänligen meddela detta snarast så att vi kan häva beställningen. Läs mer under Ångerrätt.

Qualis AB kommer enligt bästa förmåga att hjälpa myndigheterna med utredningsarbetet av falska beställningar.

Retur:

Skulle du av någon anledning inte vara nöjd med produkten har du 14 dagar på dig att returnera den. Varan måste vara oanvänd och i sin originalförpackning. När varan är kontrollerad och godkänd skickar vi en ny produkt eller gör en återbetalning, allt enligt dina önskemål. Returfrakten betalas av kunden.

Kontakta oss alltid på Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. innan du skickar tillbaka några varor. Detta för att undvika missförstånd. Produkter som skickas tillbaka utan att ni meddelat via e-post hämtas ej ut. Paket skickat mot postförskott hämtas ej heller ut.

Vad betyder det att vara måste vara oanvänd?

När man köper ett par skor, oavsett om det är i en fysisk butik eller på internet, så måste man kunna prova skorna. För att returrätten ska gälla sker provning inomhus på ett rent och torrt golv. Man provar sittandes men man kan också gå ett par korta steg för att prova så att skorna har en bra passform. Returrätten gäller inte om du provar skorna utomhus så att skorna blir smutsiga (eller provar dem inomhus på smutsigt golv). Returrätten gäller inte om använder skorna under en kort tid och sedan märker att de t ex är fel i storlek, fel färg eller att de har gett dig skavsår.

Reklamationer:

Vi väljer alltid bästa möjliga material i våra skor. Vi har lång erfarenhet av tillverkning, vi tillverkar allting själva eller har väldigt god kontroll på tillverkningen av våra produkter. Trots detta uppstår det ibland fel på våra varor. Om du inte är nöjd med dina skor ber vi dig kontakta oss på Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Returadress:

Qualis AB

Gränsvägen 19

311 42 Falkenberg

Telefon:

070 - 66 88 599